Thursday, May 19, 2011

bagaimana pelanggan menjadi marah

pelanggan boleh menjadi marah apabila tidak dilayan dengan setimpal, tidak menggendahkan kehadiran pelanggan, pelanggan tidak berpuas hati dengan perkhidmatan yang di beri , aku nie buat p/time kt satu stesen petronas, macam2 gelagat pelanggan dapat aku tgk ..contohnya..peel pelanggan yang baik hati, sombong dan ade yang terlebih peramah. susah gak la nak melayan pelanggan yang terdiri daripada pelbagai bangsa nie. tapi aku nie selamba bodoh jer..melayan ..bg senyuman yang manis gitu..buat pelanggan jatuh hati dan cair ngan aku..lawak gak la kadang2 pelanggan bagi tips dan ade yang bagi no, fon amboi menggatal nampak...tapi ia banyak mengajar aku menjadi manusia yang mempunyai keyakinan yang tinggi..aku lebih berani..dan paling gempak tak berapa takut ngan pelanggan yang kaya2..naik keta besar2..huhhhuhuu..pas nie aku ingat nak wat semua pelanggan kat c2...datang balik..supaya jualan bos meningkat..

No comments: